کارخانه کانی گستر گوهر

کارخانه کانی گستر گوهر، از زیر مجموعه های گروه صنعتی و معدنی آریا، با نزدیک به 30 سال سابقه در زمینه خردایش و دانه بندی و فرآوری مواد معدنی، در شهرک صنعتی دانسفهان استان قزوین واقع شده است.

این کارخانه دارای خطوط خردایش و فرآوری به شرح ذیل می باشد:

  • خط دانه بندی شماره یک، سایز خردایش بالای یک سانت: این خط دانه بندی با ظرفیت روزانه  500 تن در حال خردایش برای صنایع کاشی و سرامیک، صنایع آجر و بخشی از صنایع نسوز می باشد.
  • خط دانه بندی شماره دو، سایز خردایش صفر تا یک سانت: این خط دانه بندی با ظرفیت روزانه 100 تن در حال کوبش مواد معدنی برای صنایع مختلف می باشد.
  • خط دانه بندی شماره سه، سایز خردایش بین صفر تا یک میلی متر: این خط با ظرفیت روزانه 10 تن برای کوبش و دانه بندی مواد مختلف فعال می باشد. این خط امکان خردایش، کوبش و دانه بندی مواد سخت کوب و اشتعالی (انفجاری) مانند فرومنگنز پرکربن (کربن بالا، کربن متوسط، کربن پایین)، سیلیکون کاربید، فرو سلیس و … می باشد.
  • خط دانه بندی شماره چهار، خط میکرونیزه، سایز خردایش بین 100 تا 450 مش: این خط با ظرفیت روزانه 10 تن، در حال تامین نیاز صنایع مختلفی از قبیل صنایع الکترود سازی، صنایع نسوز، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع کشاورزی و شیمیایی، بتن و قطعات بتنی،ریخته گری، لنت و قطعات سایشی می باشد.
  • خط خشک کن: این خط برای کمک به خط میکرونیزه تجیهز شده و برای خشک کردن نهایی نمونه ها و آزاد سازی مواد فرار از نمونه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • خط کوره: برای پخت و کلسینه کردن مواد معدنی شامل متا کائولن، شاموت، بوکسیت و … تا حرارت 1200 درجه فعال می باشد.

برخی از موادی که در حال حاضر در کارخانه برای صنایع مختلف در حال کوبش می باشد، عبارتند از:

کائولن، فلدسپات، شاموت، فلورین، زینتر منیزیت، گیزلگور، میکا، انواع آجر نسوز کوره های صنعتی، قطعات نسوز و عایق حرارتی، مواد سخت کوب و اشتعال زا مانند فرومنگنز پرکربن، سیلیکون کاربید، فرو سیلیس، پودر برگشت از تولید صنایع الکترود سازی و …