الکترود چیست؟

الکترود ماده‌ای رسانا است که از یک سو به بخش فلزی (مانند سیم مسی) و از سوی دیگر به بخش غیرفلزی (نیمه‌رسانا، الکترولیت یا خلأ) در یک مدار الکتریکی متصل می‌شود و بین آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. صنعت الکترود سازی جزو صنایعی ست که در آن از مواد اولیه با مقاومت دمایی بالا استفاده می شود. بخشی از الکترود که در تولید آن به طور مستقیم از مواد معدنی استفاده میشود، لایه ی پوشاننده الکترود است که به نام پودرهای جوشکاری قوس- زیرپودری شناخته می شوند.

یکی از قدیمی ترین صنایع همکار با گروه صنعتی و معدنی آریا، صنایع الکترود سازی می باشد. این گروه با تولید مواد اولیه ی اصلی و هم چنین انجام کوبش و خردایش محصولات لازم برای این صنایع، نامی آشنا در صنعت الکترود سازی کشور به شمار می آید.

برخی از شرکت های الکترود سازی که در همکاری با گروه صنعتی و معدنی آریا هستند عبارتند از تولیدی و صنعتی الکترود آما (با سابقه ی بیش از 40 سال همکاری) الکترود پارس (از سال 1370)، الکترود میکا، الکترود کیهان جوش و …

  • سه محصول اصلی که توسط شرکت تولید و پس از دانه بندی در اختیار شرکت های الکترود سازی قرار می گیرند عبارتند از فلدسپات پتاسیک، کائولن سوپر و گیزلگور.
  • تامین و دانه بندی موادی مانند شاموت، فلورین و زینتر منیزیت، هم چنین کوبش خاک برگشتی و میکا نیز برای استفاده ی این صنایع، در کارخانه کانی گستر انجام می گیرد.

برای مشاهده توضیحات کامل هر یک از محصولات تولیدی برای صنایع الکترود سازی، روی محصول مورد نظر کلیک کنید.

کائولن / فلدسپات / خاک کائولن / خاک فلدسپات / خاک اخر / دیاتومیت / گیزلگور /  کائولين / خاک رس / خاک نسوز / پودر کائولن / پودر فلدسپات /  پودرهاي صنعتي / پودرهاي معدني / خاک معدني / معدن / معدن کائولن / معدن فلدسپات / معدن اخرا / مصارف کائولن / مصارف فلدسپات / کاربرد کائولن / کاربرد فلدسپات / کاربرد خاک اخرا /  کائولن مرغوب / قيمت کائولن / قیمت فلدسپات / آناليز کائولن / آنالیز فلدسپات / آنالیز خاک اخرا / خريد کائولن / خرید فلدسپات / فلدسپات پتاسیک / فروش کائولن / فروش فلدسپات /  کائولن ميکرونيزه / فلدسپات میکرونیزه / خردايش / دانه بندي / خط خردایش / کوبش مواد معدنی / الکترود/ مواد اولیه الکترود سازی/ الکترود سازی در ایران